Nej, jag är inte redan lunchhungrig.

hmmm, vad ska man laga ikväll? Igår gjorde jag köttbullar och potatis. Det blev gott även om färsen inte var så fin. Den smakade lite gammal fastän den var ny från slaktaren. Jag bjöd min tyska medboende på denna svenska måltid och kan nu se fram emot en tysk middag på fredag. smidigt fixat.

Jag är sugen på svensk pizza.

Eller en köttbit av något slag. Häromdagen blev jag sugen på en köttgryta, men det blev aldrig av. Skiter nog i det denna vecka.

Vad kan man ha på pizza? ost, någon god skinka kanske, lite grönt. jag önskar de hade creme bonjour här. med kantareller.

Kommentarer
Postat av: Malena

Stekt svamp! Broccoli kan man ha överallt! Och tack för kortet med Three Sisters från Blue Mountains, det kom igår, tisdag, tror jag. Det ser ju fantstiskt vackert ut! Men inget för den höjdrädde! Kraaam!

2009-03-04 @ 20:44:22
Postat av: Anna

Ja vad gott. Nu kom jag på att jag måste fixa mat till ikväll också. Det är ju jobbigt. Köpte två kilo potatis häromdagen och jobbar fortfarande på dem. kanske en potatisgratäng.

2009-03-05 @ 02:32:18
URL: http://option.blogg.se/
Postat av: R i Prag

Ja, jag förstår dig, "svensk-pizza-suget" är inte att leka med.



Ha en bra dag

2009-03-05 @ 13:56:19
URL: http://www.metrobloggen.se/tjeckien
Postat av: Sanna

Hm, svensk pizza. Jodu, jag kan ju tipsa om Sven's viking pizza i Bondi Junction. Jag har samma problem själv, ibland kommer svensk-pizza suget. Måste bara varna, degen de använder är som tunnbröd så riktigt som hemma är det inte.

2009-03-06 @ 07:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0