Nyår i Sydney

Det har ju varit nyårsfirande i veckan, men det antar jag att de flesta vet. Sydney ska ju vara en av de bästa städerna i världen att fira nyår i så jag hade ju tur att jag var här. Dagen började med att jag vaknade alldeles förtidigt, som vanligt, och efter slappande och sånt (och en sväng förbi internetet) tog jag mig till Lin och Bretts ställe i Darlinghurst. Fast de var i Rushcutters Bay, så dit knallade jag ner. Vi satt och halvbrände oss i solen och drog sen hem till lägenheten, och bakgården där vi spenderade resten av kvällen.


Kvällen flöt på fint. Vi drack många öl och lite för lite vatten. Ost och kex åt vi också, som man bör. Efter ett tag så tyckte jag att det blev kul att ta en massa bilder med kameran, men eftersom det var lite sent på natten och kort oftast blir lite kassa med blixt och sånt så började jag experimentera med diverse tekniker för att mildra blixten.



Jag testade att hålla fingrar framför lampan, och till och med min scarf fick agera ljusdämpare. Det fungerade rätt så bra.

Och kvällen var bra. Dock inträffade det en liten olycka strax innan tolvslaget som avslutade min kväll på ett rätt abrupt sätt. Jag satt på min stol och skulle väl flytta på mig lite. Men istället halkade jag med foten och körde storån rakt in under en kant på bordet. Det gjorde mycket ont. Inte mer med det tänkte jag tills jag (eftersom smärtan inte lättade) tittade ner på min stackars tå och upptäckte att det var blod överallt. Jag hade lyckats skära ett ca tre centimeter jack rakt över tån. Kul tyckte vi och retirerade in i badrummet och köket för att plåstra om min stackars tå. När jag försökte stämma blodflödet inne i badkaret slutade det mest med att det såg ut som om någon hade blivit lite mördad där inne.

Upptäckte nyss att det hade jag ju redan berättat, men ändå. Doktorn gjorde inte så mycket mer än att plåstra om tån med kirurgtejp, med det var ju också det jag var ute efter. Nu ser det rätt fint ut. Fast jag råkade duscha utan plastpåse så tejpen har nästan ramlat av...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0