ett flyg, leverpastej och en burk sill

Jag blev idag uppringd av en resebyrå som jag hade skickat ett email till i torsdags. Mitt CSNlån till hemresa kom på posten (eller ja, brevet som meddelade mig om ovan nämnda lån) och jag hade fått "ledigt" från jobbet. Finfint. Efter många om och men så hittade Tash, som resebokaren hette, en biljett till överkomligt pris till London. Resa mellan London och Köpenhamn får jag fixa också. Men inbokad på flyg till London den 8 juni är hon!

Smidigt värre.

Så om ni har saker ni vill att jag ska gå på i sommar typ storslagna fester, bröllop eller midsommarfirande så är jag i Sverige mellan 9e Juni och 8e juli.

Emelie önskade quornfilé (oxfilé till sara och mamma) och grönsaker i ugn som hennes första måltid. Själv har jag redan beställt en leverpastejmacka.

Jag har haft en rätt låg nivå på hemlängtan i år, men nu när jag snart ska åka så känns det lite mer påtagligt. Fan vad fint det ska bli.

Förövrigt gick min hemlängtan lite väl långt i torsdags när jag på allvar satt och planerade att åka till IKEA för att handla en burk sill till påskmiddag. EN BURK. Jag åkte inte.

Kommentarer
Postat av: eva-marie

Ser att du lider av hemlängtan! Det kan jag förstå. Hur länge har du bott i Sydney? Andra skulle säkert byta med dig, men Sverige är bäst om våren. GLAD PÅSK! Kram

2009-04-12 @ 21:21:00
URL: http://www.metrobloggen.se/evam
Postat av: Anna

Jag har bott i Sydney i lite över två år, och i Australien snart tre. Det är fint.

2009-04-13 @ 01:12:59
URL: http://option.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0