Emelie-historier

Jag har lite tråkigt. Jag tänkte berätta lite om när min syster var här. Vi börjar med det senaste först.

Igår, Emelies sista morgon, så hade vi bestämt att vi skulle gå och äta frukost på ett finfnt cafe som ligger mindre än en minut härifrån, och också råkar vara min flatmates arbetsplats. Väl på plats slog vi på stor och beställde inte bara kaffe (japanskt örtte för mid del) och någonslags mat, utan även färskpressad apelsinjuice. Vi hade beräknat att detta kalas skulle kosta ca 50 dollar. Och det är mycket bara det. 300kr med överslagsräkning. Istället, för att det var långfredag, så tyckte de att de kunde lägga på lite extra på notan. Det blev mer än 50, låt oss hålla oss vid det. Min ekonomi kommer inte att ta igen sig på flera veckor eftersom Emelie efter tre månaders resande inte hade en slant kvar och jag fick betala.

Sen på torsdagen så bjöd vi hela huset på tacos och en massa öl. Det blev mycket gott och en trevlig kväll, fast vi elva hade vi alla fått nog och gick och lade oss. Sen för sista gången så gick jag och lade mig på min sänghalva med min syster i den andra.

Och någon kväll innan det så dog vi nästan båda två. Vi satt i mitt rum och planerade vår tacokväll. Jag låg och lutade mig bekvämt mot täcket och hade det mysig, Emelie halvlåg bredvid. Sen så lutade jag mig framåt och kollade på något på golvet. Sen säker på att min plats på täcket fortfarande var ledig kastade jag mig bakåt i en väldig fart. Tyvärr hade Emelie bestämt att min plats på täcket var skönare än hennes och hade placerat sin panna där mitt bakhuvud hade legat en minut innan. Det gjorde ont både på mig och Emelie. Mycket ont. Sen skrattade vi hysteriskt i en minut innan vi fick gå och lägga oss med vår huvudvärk.

Sen kan jag inte komma på fler roliga historier att berätta för tillfället, men det finns många fler på lager.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0