organiserad men utan självdiciplin

Jag är numera en rätt organiserad typ. Jag gör diverse tidsplaneringar, en mängd "things to do"-listor och har ett smidigt filnamn-system på datorn. Jag ägnade till och med en halvtimme eller så på att göra ett template på inlämningsdokument. Smidigt. Visserligen känns det inte som slöseri med tid, för har man fixat layouten och försättssidan och sånt så slipper man ju krångla med det när man sitter där och fibblar sista kvällen innnan inlämning. Som tur är gör jag inte sånt längre. Alltså sitter och skriver uppsatser kvällen innan. Den jag jobbar på idag ska till exempel vara inlämnad på fredag. Och två som jag ska lämna in veckan efter det är mer eller mindre klara. Ska bara REFERERAS och snyggskrivas. De är båda "creative writing" så de måste vara bra på språklig nivå och storymässigt. En kallar jag Literary Essay, som väl egentligen är en uppsats, men med diverse personliga detaljer, historier osv. Den andra är en del av vad jag kallar "the powderfinger stories" en serie noveller eller kapitel inspirerade av låten Powderfinger. Se youtube nedan. Jag har bara börjat med den här delen. Andra som ska skrivas är hur pappan sköt sig själv, hur Emmy-Lou drunknade i floden och höjdpunkten får väl bli själva bankrånet. Och om ni nu undrar vad fan jag pratar om kan ni nog få läsa den om ni frågar snällt. Men just nu är den fortfarande rätt kass. Och jag funderar på att skriva om den där uppsatsen från början. Det skulle jag gjort i förrgår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0