Bögman och avschnitzel

Lucas tycker att det är jätteroligt är ordskämta på svenska. Han tar ord som låter som något annat och skämtar om det. Typ igår när vi var och drack öl med några polare. Vi pratade av någon anledning om Ingmar Bergman. När man säger Bergman på engelska, vilket jag brukar göra när jag pratar med australienare, så låter det gärna som Bögman. Det tycker förstås lucas är kul. HA, HA, HA.

Den han körde ikväll var den sämsta på länge.

Lucas: It'be nice with some schnitzel. Yum. But you have to eat vegetable with schnitzel. ...
Lucas: You know what Swedish people eat in front of the TV?
Jag: ...
Lucas: Avschnitzel!!!! HAHAHAHAHA. (Lucas rullar runt på golvet och skrattar.)
Jag: Va?
Lucas: som i avsnitt

Kommentarer
Postat av: Sara

haha! det var faktiskt jätteroligt, men det kan vara för att jag är jättetrött eller att det är ett riktigt dåligt skämt men jag kan inte sluta skratta.. det är riktigt kasst kom jag på nu, men roligt. puss!

2008-05-12 @ 15:10:01
Postat av: EMELIE

haha ja. jag tyckte också att det var roligt. jag har inte heller sovit så mycket

2008-05-12 @ 22:27:17
Postat av: Anna

Ja, jag satt och skrattade en hel del när jag skrev ner det. Men det var ju lite töntigt när han sade det.

2008-05-13 @ 02:30:35
URL: http://option.blogg.se/
Postat av: EMELIE

ja, ganska töntigt. eller egentigen jättetöntigt så att det egentligen inte är alls kul men ändå.

2008-05-13 @ 23:22:41
Postat av: EMELIE

ja, ganska töntigt. eller egentigen jättetöntigt så att det egentligen inte är alls kul men ändå.

2008-05-13 @ 23:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0