när man inte kommer någonstans alls.

jag borde verkligen fokusera på att fixa färdigt min presentation som jag måste göra imorgon. Det går inte så bra, för jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare med vad jag håller på med. Dålig planering från första början. Jag skriver en minut på powerpoint presentationen, sen skriver jag en minut på vad jag ska säga, sen måste jag också skriva en kortare version av vad jag har sagt. 400 ord på texterna vi ska läsa till imorgon. Jag har förstås läst dem alla, men inte så noga som jag kanske borde ha gjort. Nu är det fyra timmar kvar till läggdags och jag måste bli klar ikväll, annars så kommer det bli pannkaka imorgon eftermiddag. Tur att jag har den sena lektionen och därför kan öva på morgonen. Dock det är nog det som är porblemet. Hade jag varit tvungen att öva ikväll hade jag ju gjort klart det hela över helgen istället för att vara fast med det nu. Gah. Jag hatar när jag skjuter upp saker och ting. Trodde att jag hade klarat mig ifrån det denna terminen, men idag första tecken på att det är tillbaka igen. Efter att först ha skjutit upp jobbandet till klockan tre, blev det uppskjutit till fyra, och nu är klockan 18:16 och jag diskade till och med för att slippa fokusera på det.

Men nu blir det andra bullar. Jag ska bara äta kvällsmat först...

Och sen måste jag översätta skiten till akademia, ett språk jag varken behärskar särskilt väl eller överhuvudtaget anser att det bör användas. Akademia är bara ett sätt att försöka stänga ute folk som inte har erfarenhet av universitetsmiljön och språket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0