Hemma

Nu är jag hemma igen. Efter en dags resande och inte så många timmars sömn taxade vi in på Kastrup. Efter en himlans massa köer så var jag äntligen ute med en tung väska och tre mindre. Sen tog jag tåget hem. Skulle ringa min syster och meddela men upptöckte rätt så snabbt att det första hejhej samtalet tog slut på alla slantar på kortet och det blev inget av det. Men de räknade ändå ut vilken båt jag skulle komma med så syster-sara stod där och väntade fint på mig när jag sist av alla släntrade in genom tullen (släntrade gjorde jag inte, jag var nedtyngd av tjugokilo resväska med krånglande hjul).

Sen spenderade jag resten av dag med att gunga rundor här hemma. Trött och fortfarande flygplanssnurrig var det en lång dag. Men det är härligt att vara hemma. Vi fick lite sol ändå och det är ju glädjande. Idag står det 14 grader i tidningen men det hoppas vi att de har fel.

Förövrigt blir det hela väldigt upphajpat. Men efter den första kramen så är det ju som vanligt igen. Man glider så lätt in i gamla mönster. Skönt. Det luktar fortfarande som det brukar här.

Kommentarer
Postat av: Sara

Puss

2008-06-13 @ 09:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0