laktosintolerans

Här hemma i soffan puttrar det en del i kitteln. Har fått i mig alldeles för mycket mjölkprodukter idag och magen säger ifrån. För er som inte visste det har jag gått och blivit laktosintolerant. Hur hemst som helst. Och eftersom detta är något som jag kom på så sent som förra gången jag var i Sverige (i juni) så har jag ännu inte förlikat mig med tanken på att aldrig dricka mjölk igen.

Idag syndade jag inte bara en gång, utan tre. Det började med att jag beställde in en cappuchino efter lunchen. Brukar köra på svart kaffe, men kunde inte stå emot. Och när jag satt där med en dryck som egentligen nog är mer mjölk än kaffe slog det mig att jag skulle bett om sojamjölk.

Min i övrigt laktosfria dag gick fint fram till jag upptäckte att min soppa var alldeles för kryddstark. För mycket svartpeppar, för mycket ingefära och för mycket chili gjorde att det blev en het historia som stod där på spisen och lagades. Så jag slängde i lite creme fraiche för att mildra. Det gick bra. Fast sen smygdrack jag två klunkar mjölk för att skölja bort hettan och nu sitter jag här och ångrar min cappuchino...

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag sitter och försöker kolla lite kurser som man kan läsa i Sydney. Men det är lite rörigt alltså. För jag fattar inte om jag kan läsa en hel termin eller om det bara är fem veckor (alltså beroende på hur min utbildning är upplagd) och usch vad bökigt det är.. Får se om det blir nåt av det. Annars är min plan att jobba som en idiot i sommar så kan jag komma och hälsa på ändå. PUSS

2008-01-31 @ 20:54:17
URL: http://shook.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0