Aj tänker jag

Jag vaknade imorse. Klockan var strax innan sex, men det visste jag inte förrän senare. Jag undrar lite smått varför jag är klarvaken mitt i natten till jag hör en mygga buzza nära mitt öra. Aj tänker jag och förstår då varför det kliar på min armbåde. Shit också tänker jag, vi glömde stänga fönstret.

Efter kanske en kvart känner jag ett myggbett även på min näsa. På min näsa. Aj tänker jag, om svullnaden inte lägger sig kommer jag att se sjuk ut imorgon i skolan.

Så jag fick gå och smörja in mig med min kräm som jag använder för sådant. Den heter bepanthem och är egentligen för blöjeksem. Funkar lika bra på myggbett. Kvar av mitt myggbett är en liten röd prick.

Kommentarer
Postat av: Martina

Hej Anna!



Äntligen ny dator här (utan megafläkt) och äntligen bredare bredband. Jobbigt bara att byta dator och inte fatta hur man exporterar internetfavoriter, t ex. Men jag lärde mig hur man exp/imp mailadresser och hjälp vad det var skönt!



Hittade tillbaka till din blogg idag. Kul att läsa om ditt liv. Och bra att läsa att blöjsalvan Bepanthen funkar på myggbett också! Den finns i vårt hemapotek. Vi ska på läger till Blekinge nästa vecka, ungisarna och jag och jag gissar att en och annan mygga finns där. Och geting, denna getingsommar :-(



Efter lägret börjar båda killarna på dagis och jag ska också börja på universitetet. Igen... Bara 13 år och typ 200 poäng sen sist :-) Funderar också på intrycket man gör dag 1, jag blir nog äldst och kanske minst social... Det är en kurs i användbar webbdesign som går på halvfart på Campus, och jag går den medan jag letar jobb. Ska bli kul och längtar lite till bibblan för att få leta upp kurslitteraturen och nosa på den redan nu.



Kram Martina

2008-08-06 @ 20:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0