julstök

Idag ska jag och min kollega ha "lunchmöte".

Annars är det sista dagen på jobbet för i år. Jag tänker minsann inte jobba på julafton. Det hade väl inte varit särskilt jobbigt egentligen eftersom julfirandet inte kommer vara särskilt extravagant. Men nånting inom mig säger ändå stopp när jag tänker på att jobba på julafton. Dessutom måste jag hinna gå och handla och sånt där som man inte kan göra på juldagen. Sen har de väl stängt överallt på annandagen med, så det blir ju till att handla mat till den dagen med. Snacka om att jag kommer att får konka på en massa påsar från mataffären imorgon.

På tal om jul nu så här i jultiden fick jag paket hemifrån igår. Det hade kommit hela vägen fram till dörren till mitt rum. En jäklans mycket bättre brevbärare än på förra stället. Där fick man minsann gå till posten och hämta ut paket om man ville ha dem.

Jag har inte riktigt råd att köpa julklapp till mig själv i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0