TAWs Ett slag för dig är den bästa svenska skivan någonsin!

För första gången på många år lyssnar jag på Tomas Andersson Wijs Vi är värda så mycket mer.

Det albumet innehåller en massa väldigt bra låtar, men nu 2008 låter produktionen rätt daterad. Det är väldigt elektroniskt (eller är distat rätt uttryck?) och känns inte lika genuint som Ett slag för dig som kom ut 2000. Den (ett slag för dig) är nu så här i efterhand den skivan jag lyssnar på oftast. Kanske för att det är den bästa svenska skivan jag har och känner till. Fast det finns ingen "internationell" skiva jag lyssnar på mer. Eller nej, det är ju inte sant. Jag lyssnar mer på Belle and Sebastian och i synnerhet Tigermilk. Men det ska ju inte förmiska hur bra Ett slag för dig är. För det betyder ju att det albumet är det näst bästa albumet någonsin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0