När man är så nördig att man skriver en essä om star wars

Ibland hädner det att jag kämpar med att möta kriterierna för längd när det kommer till inlämningsarbeten - ofta handlar det om att jag inte kommer upp i de önskade orden - i Australien mäter de ord och inte tecken. Men på sistone verkar det gå åt andra hållet. Jag sitter och försöker skriva en miniuppsats om star wars - eller rättare sag det där roliga klippet från robot chicken om star wars som jag lade upp här för ett tag sen. (Det funkar inte på you tube längre.) Det ska i slutändan bli ungefär 1000 ord. Det är inte ett bra tecken att jag redan är på 983 och inte ens har börjat närma mig slutpoängen. Kan beror på att jag inte riktigt strukturerat det hela och det mesta bara är ordbajs, men det känns ändå som ett stort project att först skriva klart grejen och sen vara tvungen att klippa ner den till kanske hälften. Kul.

Nu ska jag gå och tänka på riktigt papper ett tag för att få lite stuktur på det hela.

Det är iallafall kul att kunna titta på tv som research.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0