Matsaker att laga inför lördag

Jag var nyss tvungen att provsmaka min hemgjorda tyrkisk pebervodka som jag gjorde för några dagar sen. Den var helt ok. Så det blir nog en del sådana på lördag när jag och lucas har svenskfest. Det blir lax, sill och köttbullar, precis som på den misslyckade midsommarfesten häromåret. Men denna gång blir det även:

Dushessepotatis
Grönsaker och dipp
En svensk godisskål
och en del andra saker som jag ska planera någongång idag eller imorgon.
och vi ska ju inte glömma bort den tyrkiska peberen som står och drar sig i köket.

och förmodligen en massa andra saker som jag kommer att tycka att det är kul att laga. Jag gör nästan alltid för mycket av för många saker. Förutom den gången vi hade middag hos mamma och vitlökssåsen tog slut.

Denna gången kommer jag inte att bjuda på den delicatessen eftersom jag inte kan äta av den själv. Jag hade varit för frestad. Men vi ska nog kunna bjuda på en massa annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0