Funderingar i tystnaden

Och det går inte alls så bra med den där essän som jag måste skriva. Nu såhär i efterhand när det är lite för sent att börja om så kanske jag inte hade så mycket att säga om den här dikten. Vi får se. Har inte börjat skriva än. Annars så gillar jag inte hur mycket det där med att leta jobb har påverkat mig i veckan som varit. Jag känner mig lätt misslyckad när jag står still. Och nu helt plötsligt när jag ska provjobba imorgon så känns allt mycket bättre. Hur kommer det sig?


Jag har tillslut nu blivit insnöad på poesi. Det skulle väl hända förr eller senare, och det är väl lika bra nu som någon annan gång.


Nu sitter jag här i mitt dyra röda läppstift och dricker örtte och läser i tystnaden. Det är skönt, fast kallt om fötterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0