Om flygresor som tar två dygn

Nu känner jag att jag har blivit lite slapp med min blogg. Har njutit av helgen - men nu är det måndag igen. Jag vaknade 08:25 och det var helt lugnt att kunna ligga och dra mig i flera minuter till eftersom jag nu har sommarlov. Fast egentligen är det ju så att jag är arbetslös. Det är inte alltid det är schysst. Men nu är det det. Jag har en ledig vecka innan jag ska åka. Fast nästa veckan är ju också ledig - men känns lite försörd eftersom två dagar är helt förstörda av den där flygresan. Men denna gången är jag rätt lugnt iallafall. Jag tänkte fråga om en gångplats så jag inte behöver oroa mig för att be sovande grannar att flytta på sig när jag behöver dricka vatten eller liknande.

Förra resan var mycket jobbig. Jag satt bredvid ett par, inne vid fönstret ovanpå vingen som vanligt. Efter maten somnade båda två. Och sov hela vägen. När det var ca tre timmar kvar eller så, så tog jag mod till mig och väckte tjejen som jag satt bredvid - då hade jag behövt besöka toaletten i ca två timmar. Jobbigt läge. Jag tycker inte om att flyga så länge. Fast denna gången ska jag bara byta en gång. Schysst. Jag tror jag kanske tittar ut i staden litegrann på morgonen - tillbaka i god tid till flyget, och sedan göra som daniel tipsade och sitta på en bar och dricka en massa alkohol. Då somnar man nog. Fast man vill ju inte somna ifrån maten heller.

Jag är förövrigt i fleninge hos pappa där jag ska laga kvällsmat. Kycklinggryta med ris. Mums tror jag.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Du behöver ju inte bli jättefull. Vad jag menar är att flygplatser är ett bra ställe att studera människor, och det gäller framför allt barer på flygplatser (och att ta en vodka-lime eller tre skadar inte.)

2007-07-04 @ 01:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0