Misslyckad kvällsmat

Igår misslyckades jag totalt med kvällsmaten. Vi skulle äta potatisgratäng och köttbullar. Men potatisgratången blev aldrig klar. Efter ca femtio minuter kollade jag till potatisgratängen, då bubblade det inte ens i den. Då kom jag på att det nog skulle vara varmare ugn, kanske 225grader eller så. Men femtiominuter efter det var den fortfarande inte klar. Nästa gång ska jag göra som Sara tipsade och koka potatisen först. Och Lucas gillar inte rå eller halvrå lök så han föreslog att jag skulle svetta den i ugnen först. Jag svarade att han kan ju göra det nästa gång så det inte blev så dåligt. Men då påminde han mig att det var jag som sagt att jag skulle ta hand om maten igår. Så går det.

Idag var jag i skolan igen. Det var inte helt kul. Dessutom har jag upptäckt att det enda jag och min kompis har gemensamt är att vi båda bor i Newtown. Där slutar alla likheter. Men annars är det fint. Skola är kul. Någon dag snart ska jag organisera mig ännu mer och göra upp en översikt av alla inlämningar och prov jag måste göra. Engagerat. Jag har tillochmed "plastat in" ett tjock häfte (Lecture notes in Marketing) för att det inte ska falla isönder.

På tal om skola så ska jag även läsa en svensk kurs i höst. Att skriva och berätta för barn heter den och ges av Kristianstad högskola. Det blir nog bra. Senare i veckan ska jag ta tag i nästa termin och lämna in ansökningen till universitetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0