Gott med pasta

Snart ska jag laga färsk fylld pasta med krämig svampsås. Det har jag varit sugen på i flera dagar. Imorgon börjar jag skolan. Ska bli spännande. Vi får se hur det blir.

Idag har jag mest varit hemma och läst klart Harry Potter boken. Och legat under täcket. Jag skämtar inte alls när jag säger att det är rätt kallt här. Ute är inte så farligt - men det är lika kallt här inne. Fastän vi köpt ett element.

Att handla mat i Australien är fint. Man hittar nästan alltid vad man är ute efter. Idag såg jag saltad kapris i burk i grönsaksaffären. Hur ofta har ni sett det i Sverige? Dessutom hittar man lätt japansk majonäs, ketjap manis och andra "exotiska" saker.
Sen finns det ju massa annat som de inte har. Men man lär sig att leva med det. Oftast. Filmjölk är ju något man saknar ibland. Och svenskt Smör. Det hade varit fint med smör i pankakorna jag gjorde imorse. Någon dag ska jag pallra mig till den danska butiken jag har hört ska finnas här i närheten. Där ska de tydligen ha hemgjord remouladesås och andra läckerheter. Det finns en skandinavisk restaurang inte långt härifrån men jag har kollat menyn och den var inte särskilt spännande.


Nu blev jag lite hungrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0