Framme på Alice Street

Nu är jag framme i Australien och har inte längre å,ä och ö på datorn. Mycket irriterande, men jag vänjer mig nog snart. Dessutom ska jag köpa mig en egen dator där jag kan ha svensk layout hur mycket jag vill. Flygresan var rätt okej fast bytet i Bangkok gick inte helt smidigt eftersom snubben p[ kastrup av någon anledning inte kunde checka in bagaget hela vägen. Jag har en känsla att han hade kunnat om han velat. Vilket fall som var jag tvungen att knalla runt p[ kastrup i kanske en timme innan jag hittade var jag kunde lämna väskorna. Men det var rätt bra för väntan gjorde att jag kom med en buss där den tyska tjejen Kira eller Kidde? satt. Sen hoppade vi b[da av p[ fel hållplats och hängde resten av dagen. Hon skulle också ta ett flyg mitt i natten. Så det var schysst. Vi hängde mest pä Khao San road d'r vi sprang fram och tillbaka för att leta presenter till henne familj och en del saker till mig. Sen åkte vi gratis Tuk-tuk-tur runt på n[gra (av chaffören) inte helt tillfredställande val av saker att se. (Ett tempel var stängt, två var affärer) Men han körde oss också till ett tempel där vi bad om lycka och tog kort p[ både guldig buddha och guldigt tempel.

Sen flög jag hem till Sydney där Lucas kom mötandes precis som jag var först ut genom tullen och sånt. Vi åkte hem och sen gick vi till Marrickville Metro som är vårt köpcentrum. Där införskaffades en styck duscholja, en styck tandborste och ett styck element. Och två Star Wars tidningar till Lucas. Han hälsar förövrigt till alla och ska snart laga kvällsmat till mig. Gott med Korma.

Det blir allt den här gången men jag återkommer senare i veckan skulle jag tro.

Kommentarer
Postat av: Malena

Å vad skönt att du är framme o att det gått bra! Har tänkt på dej massor! Svårt att fatta att du är så långt borta igen... men jag är ju rätt trög, så det kommer väl sen! Kraam!

2007-07-12 @ 20:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0