Bon, en fin tidning

Nu har jag beställt prenumeration på Bon. Så nu är den julklappsidén körd.

En annan god nyhet är att jag kommit på att jag kan sätta igång svenskt tagentbord med några få knapptryckningar. Det gillar jag.

Jag har kommit in på tre internetbaserade kurser på olika svenska universitet. De heter Litteratur och Existentiella frågor, Att skriva och berätta för barn och Att skriva för webbaserade medier (tror jag). Jag funderar nog mest på att saga ja till Att skriva och Berätta för barn. Men jag vet inte. Vi får se. Jag är mycket sugen på att läsa litteraturkursen. Men den är på 15 poäng och halvfart. Det kanske är lite för ambitöst av mig. Särskilt som att litteraturlistan var mycket lång. Men det är ju så det är på litteraturkurser. Litteraturlistan för den kurs jag läste var på 16 sidor. Och jag skämtar inte alls.

Lästips från de 16 sidorna
  • Flaubet, Gustave, Madame Bovary
  • Gilman, Charlotte Perkins, "Den gula tapeten"
  • Euripides, Medea
  • Allt av Charles Baudelaire, Gunnar Ekelöf och Walt Whitman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0