Svenskar och IKEA

Ibland träffar man svenskar här i Australien. En dag när jag och Nadia var och köpte telefonkort till henne så var tjejen bredvid oss i affären också svensk. Från Lund. Och idag när jag var hos frisören och klippte håret visade det sig att frisören var svensk. Från Örebro. Han frågade om jag var från Sydney och jag svarade som vanligt att jag är från Sverige. Sen sade han "Me too" och sen pratade vi på svenska istället. Hur schysst som helst. Visar sig att jag inte är den enda som saknar svensk ost och åker till IKEA för att köpa svensk mat. Men jag äter förstås inte kalles kaviar.

Och de har inte svensk ost på IKEA. Men de hade alkoholfri blossa och alkoholfri kopparbergs päroncider. En sådan drack jag på vägen hem efter vi varit där förra veckan. Förövrigt gick vi också till tebutiken och köpte "Stockholm blend" så det var lite svenskt det med.



Kommentarer
Postat av: Björn

Spännande med Australien, dit skulle jag gärna åka.

2007-12-11 @ 12:10:37
URL: http://trilogin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0