Finvaxning vs snabbvaxning

Jag brukar gå och vaxa mig på M&M Beauty Salon som ligger på King street bara fem minuter härifrån. Där blir man omhändertagen på fint sätt med en ros (Visserligen en plastros, men ändå) på kudden och fin avslappnande musik. Det är annars tyst och man hör knappt bilarna på gatan utanför. Tjejen som vaxar mina ben brukar prata med mig och kommer nog ihåg mig lite. Hon tror oftast att jag är polsk och själv är hon från jugoslavien. Vi brukar prata lite och det är rätt fint. Annars brukar jag alltid tycka att det är jobbigt när man måste prata med folk man inte riktigt känner men det är inte alls så stelt och obekvämt med henne.

Men idag fick jag för mig att jag skulle gå till ett annat ställe och vaxa benen. Allt hår hade inte vuxit ut så jag tänkte att jag skulle spara lite pengar den här gången och gå till shoppingcentret och vaxa benen där. Det visade sig att det bara var $5 billigare och det var inte värt det alls. Den här tjejen pratade inte alls även efter jag försökt inleda samtal, (hör och häpna!) och rummet var hur osnyggt som alls. Istället för fin musik var bakgrundsljudet shoppingcenter och skrikande barn. Det gick visserligen lite snabbare än vanligt men det vet jag inte om det är en bra sak eller inte. Så nästa gång jag jag verkligen gå tillbaka till M&M Beauty och bli få fin vaxning istället för snabbvaxning!

Kommentarer
Postat av: Fegon **

Nu har jag tagit mig tid att läsa igenom lite innehåll i din blogg och känner att det är värt att kommentera eftersom att om man ändå läst inlägget så gör det en större nytta att lämna en liten kommentar än vad det gör skada.

Du är välkommen till min någon gång också.

2007-12-21 @ 06:57:25
URL: http://fegon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0