Riverfire

Jag tappade nyss bort ett helt inlägg. Det var inte så kul så ni missade inget. Jag pratade om mat igen. Det gör jag hela tiden.

Snart åker jag till Brisbane. Den 30 augusti närmare bestämt. Det blir fint. Lucas pappa fyller år, dessutom är det något som kallas Riverfire. Det är en av ca två gånger om året de har fyrverkerier i Brisbane så det är rätt stort. Lucas pappa har en lägenhet precis vid floden och har väldigt snygg utsikt över spektaklet och alla kommer dit för att fira födelsedag och riverfire på samma gång. Dessutom är det smidigt nog farsdag på söndagen. Tre flugor i en smäll.

Nu ska vi se en film som vi inte borde ha men som lucas lånade från sitt jobb och lade på datorn.

Kommentarer
Postat av: Martina

Hej Anna! Läser att du har det suveränt "down under". Bra! Ser att du är upptagen första helgen i september, synd ;-) Det blir barndop i Åstorp på lördagen 1/9, i trädgården hos mina föräldrar. Din pappa sköter dopet, och sen har jag lagt ribban lite lägre på gäst-, mat- och tårtfronten denna gång. Men vi blir ju 30 hur vi än gör... kul med stor familj, hoppas det inte regnar!
Annars har vi det bra. Det kassasommaren passar oss bra, inte läge med 27 grader varmt som idag. Beach o bebis passar inte ihop! Kramar!!

2007-08-07 @ 21:55:02
Postat av: Anna

Martina: Synd att jag missar dopet. Hoppas det blir fint.
Här har vi en fin vinter. Det har börjat blit lite vårigt, runt 20 grader varmt, men varmare i solen. Den australiensiska solen blir väldigt varm även på vintern.
Nu ska jag iväg till skolan. Kram Anna

2007-08-08 @ 01:12:12
URL: http://option.blogg.se
Postat av: Sara

Hej min kära syster! Din blogg blir bara bättre och bättre, jag blir dock sämre och sämre på att läsa den. Men om några veckor är jag tillbaka i Lund och skolan så då blir det mer ordning på mig! Då kanske vi kan skypa lite och sånt. Jag har insett att jag har nåt inbokat varje dag fram till nån gång i mitten av september typ. Det är ju mest roliga grejer men man blir ju lite trött av att tänka på det. Och idag jobbade jag till fyra!! Inte van vid, helt slut var jag. Men sen var vi på the tivoli och käkade ostburgare och pommes, yummy! Fortfarande proppmätt fastän det säkert var tre timmar sen jag åt. Gaaalet. Snart ska jag åka till Barcelona, jippi! Fast nu måste jag och min mage soova, upp tidigt imorgon också. Och på fredag ska jag se Timbuktu! (300 spänn kostade det) Men jag tror att det blir sjutk skojigt och dansigt. Och jag vad jag var snackig, tusen pussar, jag saknar dig!

2007-08-08 @ 21:40:24
URL: http://vergeetmijniet.blogg.se
Postat av: Anna

Syster Sara,
Kul med timbuktu, hoppas det blir kul. Jag ska åka på semester igen i oktober. Lucas mamma fyller år så vi ska åka till Tasmanien och fira henne. Men det är under vårlovet så jag missar inget i skolan.
Ring mig när du kan, Puss

2007-08-09 @ 01:10:21
URL: http://option.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0