Om smör och att vara en creative writer

Mjölkprodukter här är en av matrelaterade saker som är anorlunda här. Det är väl inte konstigt alls men jag saknar svenska saker. Som filmjölk, creme fraiche och liknande.  Och särskilt Smör. Sist jag var och handlade hittade jag något som hette europeriskt smör. Jag köpte och har nu testat. Det smakar som svenskt smör! Och beter sig som svenskt smör! Jippi säger jag och kommer att köpa det smöret i fortsättningen. Visserligen är det typ dubbelt så dyrt som det vi brukar köpa men det struntar jag i. Jag köper vanligt smör till att använda när man inte känner smaken så mycket. Fint fint.

Deras Sour Cream smakar mest som gräddfil och beter sig också som det. Jag har slutat försöka göra sås på den. Men när vi var på ikea köpte jag lingonsylt så nu kan jag äntligen göra brunsås som smakar som brunsås. Idag är jag sugen på mammas laxsås med gröna ärtor.

Och få mig inte att börja prata om osten. Hysteriskt dåligt sinne för ost. Bara massproducerat skit som smakar plast. Jag hoppas att den danska delikatessen ska visa sig ha dansk ost. Fast den kan ju vara lika kass om man har otur.


Idag i skolan fick vi öva oss på att presentera oss. Detta ledde till att jag helt plötsligt blev en "creative writer".

"Hi, my name is Anna Nordstroem and I am a creative writer, specially working with film scripts and short stories. At the moment I am studying at Tafe." Nästa vecka ska vi göra egna visitkort. Jag ska jobba lite mer på presentationen och få den att låta snyggare. Kanske något i stil med, "Hi i am an aspiring creative writer focused on writing for and about the entertainment and cultural industries." I've got it now!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0